Przejdź do treści Przejdź do stopki

Często zadawane pytania

Grupą docelową projektu są mieszkańcy, osoby pracujące i uczące się na Obszarze Transformacji, które ukończyły 18 lat.

Uczestnikami projektu mogą być również:

  •  emeryci,
  •  renciści,
  •  rolnicy zarejestrowani w KRUS,

o ile nie mają zarejestrowanej działalności w CEiDG

Jeśli Kandydat prowadzi działalność gospodarczą (w tym działalność o statusie ,,zawieszona”), NIE MOŻE wziąć udziału w naszym projekcie. To wykluczenie dotyczy również wspólników spółki cywilnej.

Należy złożyć Elektroniczny Formularz Zgłoszeniowy (EFZ) wraz z załącznikami (wyłącznie w formie elektronicznej) w terminie ogłoszonego naboru do projektu.

TAK. Jeżeli Dostawca usług nie dopełni formalności związanych z świadczeniem usług rozwojowych z dofinansowaniem oraz dokumentami Operatora może nie otrzymać wynagrodzenia za wyświadczoną usługę. W takim przypadku może dochodzić zapłaty za wyświadczoną usługę jedynie od Uczestnika usługi rozwojowej.

Dokumenty wymagane jako załączniki do EFZ to:

  • w przypadku osób pracujących: zaświadczenie o zatrudnieniu (w formacie pdf),
  • w przypadku osób uczących się: zaświadczenie ze szkoły lub uczelni o kontynuacji nauki (w formacie pdf),
  • w przypadku osób zamieszkujących Obszar Transformacji: pierwsza strona deklaracji podatkowej PIT (wraz z UPO)/ zaświadczenie potwierdzające fakt zamieszkania na OT (w formacie pdf).

Nabory do projektu będą ogłaszane średnio co 2 m-ce.

  • Kobiety: +5 pkt.,
  • Pracownicy z sektorów związanych z działalnością kompleksu KEB i sektorów okołogórniczych: przyznane dodatkowe 5 pkt.,
  • Osoby bezrobotne: +1 pkt.,
  • Osoby bierne zawodowo: +1 pkt.,
  • Osoby z wykształceniem max. gimnazjalnym: +1 pkt.

  • Bilans Kompetencji to proces doradztwa zawodowego, polegający na zidentyfikowaniu 
    i przeanalizowaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osoby, w tym jej uzdolnień 
    i motywacji, w celu opracowania planu rozwoju zawodowego lub dalszego uczenia się. Bilans Kompetencji obligatoryjnie kończy się opracowaniem informacji zwrotnej.

  • Po zweryfikowaniu Elektronicznego Formularza Zgłoszeniowego (EFZ) i zakwalifikowaniu Uczestnika do udziału w projekcie, Operator umożliwia samodzielną realizację Bilansu Kompetencji na platformie internetowej – jest to pierwszy etap uczestnictwa w projekcie. Samodzielna realizacja Bilansu Kompetencji kończy się wygenerowaniem z systemu podsumowującej informacji zwrotnej, która jest opiniowana i zatwierdzana przez doradcę zawodowego. 

  • Bilans Kompetencji jest obligatoryjną formą wsparcia dla każdego Uczestnika projektu.

Bon rozwojowy to znak legitymacyjny o określonym limicie kwotowym i okresie ważności uprawniający Uczestnika projektu do skorzystania z usług rozwojowych zamieszczonych w BUR w ramach PSF WŁ.

Dla wszystkich kategorii usług zakłada się stosowanie jednego rodzaju bonu rozwojowego o wartości 100,00 zł.

Usługi rozwojowe rozliczane za pomocą bonów rozwojowych to:

  • usługi szkoleniowe i doradcze,
  • studia podyplomowe.

Za pomocą bonu można również rozliczyć koszt egzaminu.

Łączna kwota dofinansowania na jednego Uczestnika/Uczestniczkę wynosi 11 000 zł wraz  z wkładem własnym (10 230,00 zł dofinansowanie z projektu i 770,00 zł Twój wkład własny). Maksymalna ilość bonów wynosi 110 bonów rozwojowych.

Limit kwotowy to maksymalna dla danej kategorii usługi rozwojowej kwota dofinansowania wraz 
z wkładem własnym możliwa do uzyskania przez osobę dorosłą za jedną godzinę świadczonej usługi rozwojowej.

Limit kwotowy za jedną godzinę zrealizowanej usługi rozwojowej wynosi dla:

  • usługi szkoleniowej i doradczej – maksymalnie 100,00 zł/godz.

  • studiów podyplomowych – maksymalnie 20,00 zł/godz.

  • egzaminu – maksymalnie 300,00 zł/godz.

Zachęcamy do obserwowania Naszego profilu oraz profilu lidera projektu @CRK. Za tydzień kolejne informacje o projekcie, tym razem rozliczanie usług rozwojowych.

Firma szkoleniowa, która może realizować bony rozwojowe musi posiadać wpis do Bazy Usług Rozwojowych i może świadczyć usługi dofinansowane z Unii Europejskiej. Jeżeli wybrana firma szkoleniowa posiada taki wpis to można korzystać z ich usług z dofinansowaniem. Jeżeli firma nie posiada takiego wpisu to niestety szkolenie będzie musiało być opłacone w 100% z kieszeni uczestnika szkolenia.

Nie. Fakturę za udział w usłudze rozwojowej wystawia dostawca usługi rozwojowej zarejestrowany w BUR, do którego zostało dokonane zgłoszenie.

Podmiot Świadczący Usługi Rozwojowe (PŚUR) w celu rozliczenia usługi musi złożyć przez system SOBRO następujące dokumenty:

  • zestawienie bonów rozwojowych, 

  • kopię dokumentu potwierdzającego fakt ukończenia udziału w usłudze rozwojowej oraz osiągnięcia przewidywanych efektów kształcenia przez uczestnika projektu, 

  • kopię faktury/rachunku za usługę rozwojową, której jeden egzemplarz został wystawiony i wysłany do uczestnika projektu 6, przy czym faktura/ rachunek powinny być odpowiednio opisane tj. zawierać dane uczestnika projektu, datę przeprowadzenia usługi rozwojowej, tytuł usługi rozwojowej zgodny z Kartą Usługi, liczbę godzin i program usługi rozwojowej lub potwierdzenie zgodności programu z Kartą Usługi, identyfikatory nadane w Bazie Usług Rozwojowych (numer ID wsparcia) oraz identyfikator Karty Usługi; 

  • kopię list obecności osób biorących udział w usługach rozwojowych, 

  • dokument potwierdzający zapłatę kwoty przewyższającej limity dofinansowania i potwierdzenie zapłaty VAT (jeśli dotyczą). 

Weryfikacja i zatwierdzenie dokumentów rozliczeniowych przedkładanych Operatorowi przez Dostawców usług następuje bez zbędnej zwłoki, tj. w możliwie najkrótszym terminie, jednak nie później niż 10 dni roboczych od dnia przedłożenia prawidłowo sporządzonych i kompletnych dokumentów rozliczeniowych.

Rozliczenie usługi rozwojowej zrealizowanej w ramach PSF WŁ dokonywane jest po weryfikacji spełnienia następujących warunków szczegółowo opisanych w procedurach Operatora w zakresie mechanizmu dystrybucji środków: 

  • zgłoszenie na usługę rozwojową nastąpiło poprzez BUR na minimum 3 dni przed rozpoczęciem usługi. W przypadku usług odbywających się w weekendy lub dni ustawowo wolne od pracy uczestnik projektu zobowiązany jest dokonać zapisu na ww. usługi najpóźniej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym rozpoczęcie usługi do godz. 12.00; 

  • weryfikacja ID wsparcia; 

  • wydatek został rzeczywiście poniesiony na zakup usługi rozwojowej (weryfikacja na podstawie faktury/rachunku od Dostawcy usług oraz zaświadczenia o ukończeniu usługi rozwojowej); 

  • sprawdzenie, czy wskazana w Karcie usługi cena usługi rozwojowej nie jest rażąco zawyżona w stosunku do cen analogicznych usług rozwojowych oferowanych komercyjnie (weryfikacja, czy cena za usługę jest ceną rynkową); 

  • wydatek został prawidłowo udokumentowany (zgodnie z instrukcją rozliczania przygotowaną przez Operatora); 

  • usługa rozwojowa została zrealizowana zgodnie z założeniami, tj. zgodnie z programem, formą, na warunkach i w wymiarze czasowym określonym w Karcie usługi BUR i jej rodzaj jest zgodny z obszarem rozwojowym wskazanym w Bilansie Kompetencji; 

  • uczestnik projektu korzystający usługi rozwojowej wziął w niej udział w wymiarze minimum 80% czasu realizacji usługi (weryfikacja na podstawie list obecności oraz, jeśli dotyczy, wyników wizyt monitoringowych); 

  • usługa zakończyła się wypełnieniem ankiety oceniającej usługi rozwojowe w BUR, zgodnie z Systemem Oceny Usług Rozwojowych. Niewypełnienie powyższego obowiązku przez uczestnika projektu skutkuje niekwalifikowaniem całości wydatków związanych z daną usługą rozwojową – całość kosztów usługi pokrywa uczestnik projektu 

Zapłata za usługę dokonywana jest przez Operatora bezpośrednio na rzecz Dostawcy usług po zrealizowaniu usługi rozwojowej i przedstawieniu poprawnych dokumentów. 

NIE. Wizyty monitoringowe w miejscu świadczenia usługi są wizytami niezapowiedzianymi 
i mogą nastąpić w każdym momencie prowadzenia usługi rozwojowej.

Wizyta monitoringowa, ma na celu sprawdzenie faktycznego dostarczenia usługi rozwojowej i jej zgodności ze standardami określonymi m.in. w Karcie usługi. Z każdej przeprowadzonej wizyty monitoringowej sporządzany jest protokół zawierający opis przebiegu wizyty monitoringowej wraz ze wskazaniem ewentualnych nieprawidłowości lub uchybień. Protokół podpisywany jest przez osoby przeprowadzające wizytę oraz uczestnika projektu a także przez prowadzącego usługę.  Podczas wizyty będą sprawdzane następujące elementy:

  • Obecność zgłoszonych na usługę Uczestników projektu.

  • Zgodność miejsca świadczenia usługi z kartą usługi.

  • Zgodność materiałów dydaktycznych z tematyką usługi.

  • Termin realizacji usługi.

  • Lista obecności 

  • Pozostałe niezbędne dokumenty.